Sunday 26 January 2014

Apakah Ekstrak Biji Kopi Hijau?

 Ekstrak biji kopi hijau adalah sebatian semula jadi yang diekstrak daripada biji kopi segar yang mentah dan belum dipanggang. Biji Kopi Hijau merupakan sumber asid klorogenik yang sangat mujarab, yang merupakan bahan yang boleh menghasilkan pengurangan berat badan. Di dalam badan, asid klorogenik mengurangkan jumlah glukos dalam darah, dan ini memaksa badan anda menyerang dan mencairkan sel lemak bagi mendapatkan tenaga dan mengurangkan jumlah glukos yang diserap daripada sumber makanan.

Baru-baru ini, kopi hijau semakin mendapat perhatian sebagai makanan tambahan bagi mengurangkan berat badan secara semula jadi hasil daripada penampilan beberapa doktor di kaca televisyen. Meskipun pada awalnya difikirkan bahawa kafeina merupakan bahan yang menjana tenaga dan membakar lemak dalam kopi hijau, namun penyelidikan baharu menunjukkan bahawa asid klorogeniklah bahan utama dalam kopi hijau dan yang menjadi bahan penting dalam rumusan Mavellous™ Xlite.

Asid klorogenik merupakan sebatian yang hebat yang didapati dalam biji kopi yang belum dipanggang atau "hijau", yang sebahagian besarnya termusnah dalam proses pemanggangan. Asid klorogenik di dalam kopi hijau dan Mavellous™ Xlite  membantu anda mengurangkan berat badan dan meningkatkan kesihatan anda dalam beberapa cara.

Pertama, berdasarkan penyelidikan yang dilaporkan dalam American Journal of Clinical Nutrition, asid klorogenik daripada kopi hijau mengurangkan penyerapan gula daripada usus. Ia juga turut terbukti membantu menahan sejenis enzim dalam hati yang merembeskan gula ke dalam aliran darah. Kedua-dua kesan ini membantu mengekalkan paras gula yang sihat supaya anda boleh mengawal selera makan anda dan menahan keinginan untuk makan berlebihan secara semula jadi.

Asid klorogenik telah menunjukkan keupayaan untuk menambah kadar pembakaran lemak metabolik dengan memaksa badan menggunakan lemak yang sudah tersimpan bertahun-tahun sebagai tenaga, dan kajian makmal telah menunjukkan pengurangan saiz sel lemak sewaktu pengambilan asid Klorogenik.


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Support Us

Support Us
Mavellous Xlite